En vig liten krabat!

0kommentarer

Idag var vi hos BM för koll av mig och bebis. Jag väger nu två kilo mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid (woho) och magen är 36 cm, den har alltså vuxit 4 (!!) cm på två veckor. Haha!! Det är mycket och jag känner mig verkligen större nu än vad jag gjort tidigare.

Bebisens hjärtljud låg på 154 vilket är rätt högt men Siv förklarade att bebisen antagligen var arg för att hon hade känt och tryckt en massa på magen.

Vi behövde göra ett ultraljud idag eftersom Siv inte var säker på om bebisen hade vänt sig tillbaka med huvudet upp eller om det låg neråt. Om den hade vänt sig med huvudet uppåt igen så hade vi behövt åka in och göra ett vändningsförsök.. Som tur var så låg huvudet neråt!! Kände en extrem lättnad när hon sa det. Bebisen ligger även med fötterna vid pannan, haha! Helt ihopvikt! Det är en vig liten krabat som är i magen.

Siv lyckades även (äntligen) se att det är en liten flicka i magen. Vi har ju trott det hela tiden men nu såg hon med all säkerhet att det är en tös. Så nu ska vi försöka komma överens om några namn vi gillar så får vi se vilket det blir. Ska även köpa någon tjejigt klädesplagg någon dag. Har bara köpt neutralt just för att vi inte vetat till 100% vad det blir. Finns ju så himla mycket fina tjejkläder!

Nu ska jag gå upp och krypa ner bredvid min älskling, han ska bara få hjälpa mig att ta av mig mina byxor först, haha! Det går nämligen nästan inte att få av dem själv. Tur att jag har min J.

God natt!

Kommentera

Publiceras ej