Trädgårdshandel

0kommentarer

Idag har jag och Frida åkt runt och hittat en massa blommor som vi fick med oss hem. Vi började med att åka till Ekenäs Trädgårdshandel och jag fick med mig en tomatplanta och kruka.
Sen for vi vidare till Ingvalstorp där jag köpte två mårbackor, två plättar i luften, jord och mossbekämpning som ska spridas över hela gräsmattan.
Sen åt vi på Hot Basilika, så gott! Vi svängde förbi Ica maxi och utanför Barken restaurangen stod det en super fin pepperoni burk som användes som papperskorg/askkopp. Så jag kilade in till Barken och frågade om jag fick köpa två om dem hade några hemma. Han skulle beställa hem och ge mig två stycken. Är helt överlycklig och min tanke är att jag ska plantera i dem. På väg hem svängde vi förbi blomsterhandeln som ligger vid byggcenter och där hittade jag en ormhassel som ska ner i rabatten när vi börjar fixa med den.

Har precis ätit lite och ska sätta mig ner och skissa upp trädgården. Vi ska lägga sten på fram och baksidan och sten i rabatterna. Men måste skissa upp och se hur vi ska ha det.

Jag längtar så tills vi kan börja! Men prio ett är ju såklart sovrummet som ska bli klart innan vår älskade skrutt tittar fram.

Har altandörren öppen och hör hur det smattrar på rejält utanför. Super mysigt och stunder som denna känner jag mig så lugn och avslappnad. Jag älskar regn och åska.

Kommentera

Publiceras ej