Målning

1kommentarer

Om någon av er hade tänkt att ge sig på att måla en spjälsäng någon gång så vill jag ge ett litet tips.
GÖR DET INTE
Det är ett rent helvete och fruktansvärt jobbigt, tråkigt och tar förbannat lång tid!!! Efter flera veckors målande och ett försök till att spraya måla den (det fungerar inte alls!) så är sängen äntligen klar! Jag är så himla nöjd men det har tagit extremt mycket tålamod och tid. Jag har målat den vit, den var träfärgad från början. Tänkte kanske bygga ihop och bädda den imorgon. Då får ni självklart se.
Jocke byggde ihop vaggan idag också. Vi har fått låna den av hans mamma tills hans systrar skaffar barn. Den är jätte fin och det är Jockes pappa som har byggt den så Jessica, Johanna och Jocke har sovit i den.
Vi har bestämt att ha den på nedervåningen för att det blir smidigare på dagarna när bebisen vill sova. Så slipper den ligga i soffan. Ska självklart visa bild på den också men just nu tvättar jag madrassen och bäddar nog i ordning den i helgen.
Nu ska jag ta en macka och sen lägga mig för att sova. "Alice" har varit en riktig bus unge idag, puttat och buffat ovanligt mycket på mina revben.
Inte så skönt.

God natt.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/2641522/images/2012/pic_503693e7ddf2b320cc0027a6.jpg" class="image">

1 kommentarer

Hanna Runesdotter - mamma till Thristan och Thexas

13 Sep 2012 10:41

Hihi, bra gjort!! Det är sjuuuuukt tråkigt att måla spjälsäng ja. Jag tog mig ann samma projekt när Thristan låg i min mage. Fyy fasen alltså! Haha. Bra gjort! Kram

Kommentera

Publiceras ej