Sena mornar

0kommentarer

Imorse låg jag kvar i sängen alldeles för länge! Jag kan inte få nog av alla inspirerande bloggar och hemsidor som finns, jag vill tapetsera om hela huset och börja inreda NU! Men, det fungerar ju inte riktigt så. Vi har bestämt att vi ska ta ETT rum i taget och då ska allt från golv till tak vara klart innan vi börjar inreda och flytta in alla möbler. Rätt klokt ändå. Men usch så jobbigt att vänta. Hela grejen med att vi köpt ett hus är ju att vi själva vill pyssla, renovera, måla, tapetsera och bygga. Så vi tycker bara att det är spännande och roligt att vi får lära oss en massa nya saker.

För er som inte vet det så är detta hus Jockes barndomshem och när hans mamma, Monica sålde det för 6 år sedan så köpte mamma och Svenne det. (Jocke och jag kände ej till varandra då) Så jag har också bott här i tre år.
2009 flyttade jag hem till Jocke och vi har bott i tre olika lägenheter fram tills för 3-4 månader sedan när min mamma och Svenne hittade sitt drömhus, ja då slog vi till och kunde inte tänka oss ett bättre "första hus" att köpa. Det har självklart varit lite jobbigt att flytta in i ett hus där båda bott men nu fungerar det alldeles utmärkt och vi trivs så bra. Det känns helt enkelt som hemma.   

Idag har jag ingenting inplanerat, så himla skönt. Jag borde plocka undan lite saker här hemma men det får ta den tiden det tar. Tror nog att jag ska ta och tända en brasa och fortsätta leta efter den perfekta färgen till sovrummet.

Kommentera

Publiceras ej