Känslig?

0kommentarer

Igår fick jag nog mitt första gravid utbrott som jag märkte av.
Det gick till såhär:
Jag stod och gjorde varma mackor som skulle in i ugnen.
- Hur många mackor ska du ha då? Jag ska ha två.
- Jag vill ha fem.
- Nej nu får du fyra, fem får inte plats på plåten. Vad ska du ha på dina mackor då Jocke?
- Gurka kan nog vara gott!
- Jag tror inte det är så gott, är du helt säker?
- Ja ja, det blir skit bra!
Tar fram GURKA och börjar skära upp, lägger på gurka, skinka och ost.
- Sådär ja, klar! (överlycklig över att jag snart ska få mat i min mage)
- Men neej, fel gurka! Jag menar den här gurkan.
Säger Jocke och tar fram SMÖRGÅSgurkan från kylen.
Jag blev så arg och blev lite smått förvånad över att man kunde blossa upp så över en skitsak. Men det lät ungefär såhär:
Men va i helvete!! Du kunde väl för fan ha sagt SMÖRGÅSGURKA så hade jag fattat!!! Du har för fan sett mig stå här och skära upp alla bitar (han plockade ut diskmaskinen samtidigt) så nu får du förihelvete fixa det själv!!! Jag tänker INTE göra om dina mackor!!!
Ja. Ungefär så.
Jag drog en liten ramsa om att hade jag sagt att jag ville ha tomater på mina, men menat soltorkade så hade ju han aldrig förstått det. Men jodå det hade han minsann och smörgåsgurka brukar man ju ha på varma mackor sa han.

Jag dampade lite till sen var allt bra.

Älskar vädret idag för övrigt.

Kommentera

Publiceras ej