Utkast 7 februari 2012.

0kommentarer

Jag skakar. Jag vet inte hur jag mår, om det verkligen är graviditeten eller i mitt huvud. "Johanna, du borde känna såhär, du är ju för fan gravid!" Tankarna snurrar och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, hur jag ska tänka. Vad kan jag inte äta? När ska man börja köpa kläder? När ska vi berätta för vänner och familj? Herregud. Ja. Vad ska man säga. Igår grät jag av lycka och kunde inte förstå att det är sant. Första tanken var hur jag skulle berätta för J. Jag släppte bomben när han kom hem, han blev glad. "Jaha, ett vinterbarn" sa han bland annat. Vi som Inte skulle ha barn i slutet på året. Tilda hade rätt, "bara för att ni inte vill ha barn i slutet av året så kommer ni att få det, jag lovar!" Jag har sökte på Google hela dagen igår, för vart vänder man sig nu? Barnmorskemottagningen tydligen. Ska ringa kl 09.00. Jag är nervös, vad ska jag säga.. Tur att vi är två om det här. Jag hade gått under jorden om jag skulle ta hand om allt det här själv. Nu ska jag se på Nyheterna, det handlar om Kronprinsessan Vctoria som ska ha barn. Så passande.

Kommentera

Publiceras ej