Val av namn

0kommentarer

Vi visste ju sedan innan att vi skulle få en tjej och vi har haft några namn som vi gillar. Bland annat Nora, Ebba, Tova, Tyra och Alice såklart, som vi alltid har kallat henne.
Två dagar innan förlossningen så kom jag på namnet Vilja och fastnade för det på en gång! Jocke tyckte också om det så när hon var född så tog det ett par timmar innan vi började prata om namnet. Men när vi väl började prata om vad hon skulle heta så tyckte nog båda att det såg ut som en liten Vilja och jag är så glad över att hon inte såg ut som en Alice. Känns som att det är ett lite för vanligt namn. Det blev i alla fall Vilja och både jag och Jocke har många gånger glömt bort vad hon heter och jag har kallat henne för Alice en gång. Men nu börjar det fastna och vi är väldigt nöjda med det slutgiltiga namnet. Det är väldigt många som tycket det är fint och det är ju kul.
Matilda har hon fått från mig då jag heter Matilda Johanna.

Kommentera

Publiceras ej