Älskade porslin

1kommentarer

Jag älskar porslin, skålar, tallrikar och glas av alla slag. Har inga problem med att lägga ut lite extra på det jag verkligen vill ha men har än så länge inte lagt ut så mycket pengar på det just för att jag vill vara helt säker på att jag inte tröttnar.
Har fem stycken kosta Boda mine glas i olika färger som jag älskar, dem är visserligen fejk (borde det väl vara?) som jag fynda på Ullared för ett par år sedan, men för mig gör det inget. Skulle gärna köpa åtminstone tre till så vi har åtta.
Något jag verkligen ska köpa en vacker dag är en stor JellyBean skål på fot. Just nu är jag inne på den rosa men den gula är också helt underbar och så skulle jag nog satsa på en liten i vitt.

Mateus porslinet har jag inte varit så intresserad av förut men nu är jag helt fast. Det är så fint och jag skulle mer än gärna lägga ut en mindre förmögenhet för att ha en uppsättning med det porslinet. Kollade priset på tallrikarna och det var inte så fasligt dyrt tycker jag. Det skulle gå på 1000 kr för sex tallrikar med mönster på kanterna. Det är ju sånt som man kan önska sig när man fyller/vid jul också. Även där är jag inne på dem rosa tallrikarna. Men man kanske tröttnar?
Fast vi ska köpa en ny uppsättning med tallrikar här hemma väldigt snart, stora, små tallrikar och skålar. Dem kommer vi köpa i vitt och då är det ju lite kul med färg på det fina porslinet när man vill piffa till det lite. Eller?

För jag tror nog att helt vanliga vita till vardagen blir rätt bra. Vi köper nog något från Ikea eller Åhléns. Eftersom vi om något år har en liten som "kan själv" så lär en och annan tallrik gå sönder. Så är det ju smidigt om det är något som fortfarande finns kvar så man kan fylla på lagret.

Att börja samla på Mateus porslinet är jag nog rätt så säker på att jag vill göra i alla fall. Ska kolla med mannen vad han tycker om det bara. Men känner jag honom rätt så är det nog inga problem. Han samlar på motorcyklar och jag på porslin och inredning.

Nu ska jag laga mat, det blir nog ugnsbakad falukorv med potatismos idag.

1 kommentarer

Jessi

16 Oct 2012 15:55

Om jag inte har helt fel nu så ska det stå "UHV" med nån slags orm runt i själva glaset på botten av Kosta Boda-glas för att dom ska vara "riktiga". :) Har två hemma nämligen. :)

Svar: Det är en orm med dem bokstäverna. Då är dem alltså äkta :) haha, kul! Dem är så fina!
Johanna Frisk

Kommentera

Publiceras ej