Babyshower

0kommentarer

För två veckor sedan så skulle jag åka ut till mamma för att mysa med Tilda, mamma, Britt (Tildas mamma) och mormor. Vi skulle äta baguetter med goda pålägg och prata en massa. Detta bestämdes väldigt tidigt, ungefär två månader innan tror jag nog. Inget konstigt med det för vi har väldigt svårt att få ihop det annars! Vi skulle vara där kl 16 i alla fall och jag hade precis blivit förkyld och var rätt så hängig och sur.

När jag kom dig så stod dem och väntade på mig utanför huset, vi kramades och gick in. Jag tyckte det var väldigt märkligt att dörren till köket var stängd och frågade vart dem andra var. (morfar, Svenne och Albin) då ser jag ballonger på golvet i matrummet, en massa paket på bordet, en blöjtårta och hann tänka
"jaha, en babyshower, va kul! Men blir vi inte fler?!" Haha!
Helt plötsligt hoppar alla tjejerna fram och jag blev så paff!! Dem skrek, jag skrek och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Såg bara en massa ansikten men kunde knappt koppla vilka alla var. Det blev kramkalas och nu skulle paketen öppnas.
Jag (vi?) fick otroligt fina saker! Kläder, filtar, presentkort, blöjtårta..
Av alla så fick jag en super fin "min första bok". Har redan börjat fylla i den. Sen var det fika och det var så mycket gott!! Alla hade bakat något och det var väldigt fint allting. Vi satt allihopa i vardagsrummet, mamma berättade pinsamma saker jag gjort och det pratades namn, gissades när hon kommer och kön. Vi visste inte då att det var en tjej helt. Men två av dem trodde på kille (Linnea och mormor)
Vi försökte kolla könet genom att låta en ring pendla över handen och magen men det fungerade inte för ena stunden pendlade den och andra så snurrade den.

Det var så kul i alla fall och jag är så glad över alla mina fina vänner som tog sig tid att fixa detta. Extra mycket kärlek till Tilda och Linda som drog ihop det hela!

Tack flickor, ni överraskade mg verkligen!!

 

Kommentera

Publiceras ej