Slut i kroppen

0kommentarer

Jag är trött i både huvudet och kroppen. Det känns att jag har jobbat idag, i trädgården alltså. Jocke gjorde upp en brasa för att elda upp grenar och annat och jag klippte ett äppelträd och (det är nästan klart) ett päronträd. Jag fixade även till våran stora jasmin buske som tog upp alldeles för mycket plats och så blir det ju så mycket blommor på den som luktar och jag får nästan migrän av den doften. Så det blir skönt med en minde buske i sommar! Än är det en del kvar att göra i trädgården men vi kämpar på och bra blir det.

Vi lyxade till det med grillat idag och åt palsternackspure, rödvinssås, sparris och rotfrukter. Gjorde även panacotta, det satt fint ska ni veta!

Men nu ska jag sova, hade nästan glömt bort att det inte är någon babysång imorgon. Hade ju varit fint om jag (för andra gången) hade stått där och väntat. Haha!
Nu ska jag sova. God natt!

Kommentera

Publiceras ej