Namngivelsekalas

2kommentarer

Ingen av mig och Jocke är med i kyrkan och vi är inte speciellt sugna på att döpa Vilja då vi själva inte är så intresserade utav kyrkan. Men namngivelsekalas ska vi ha och har kommit fram till ett datum vi tror kommer passa. Hon kommer dock vara runt sju månader men det tycker jag inte spelar någon roll. Vi ska vara här hemma hade vi tänkt då vi har plats för en del både på altanen och i trädgården. Men vi är lite kluvna med vilka vi ska bjuda. Antingen bjuder man ju ALLA. Alltså vänner, familj, kusiner, ja ni fattar. Men tanken har slagit oss att det kanske är bäst att bjuda dem man umgås med. Bara dem som är nära både oss och Vilja, Jag har sjukt många kusiner, både halv och hel och Jocke med som dessutom har tusen kusinbarn (känns det som). Vi skulle nog bli alldeles för många om vi bjöd alla, men jag är så rädd för att göra någon besviken.
 
Finns det några där ute som haft dop eller namngivelsekalas?
Hur gjorde ni, vilka bjöd ni och vad bjöd ni på för gott?
 
Skulle vara Väldigt tacksam för svar, är så kluven!

2 kommentarer

Sandra

06 Feb 2013 22:45

Nör Lea döptes bjöd vi de närmsta, plus några få vänner. Inga kusiner eller så. Det var smidigt ich efteråt var vi i vår lägenhet så det hade inte fått plats mer heller. :) men bebisens dop/namngivning tror jag nog vi kommer bjuda många flera och vara i lokalen bredvid kyrkan. Då blir det nog fler vänner och släktingar. På Leas dop bjöd vi på smörgåstårta och fika men det går ju att bjuda på kallskuret och potatissallad/pastasallad tex. :D

Svar: Vad smidigt! Jag tror vi kommer bjuda på ungefär samma, enkelt och så gott!
Johanna Frisk

Hanna Runesdotter

19 Feb 2013 15:17

På Thristans dop så bjöd vi ALLA. Släkt, massa vänner osv. Men på Thexas dop så bjöd vi bara dom som vi faktiskt VILLE ha med, inte hela släkten. Inte alla vänner. Utan bara de allra närmsta och bästa. :) Mycket bättre!
Vi bjöd på fikabuffe, men hade jag gjort det idag så hade jag nog haft nån pastasallad och någon tårta bara. Det räcker gott och väl. :)
Kram finisar!

Svar: Jag tror nog att vi också ska köra på dem som vi har bra kontakt med och dem som känner Vilja. Ja det blir nog någon pastasallad och tårta! Smidigt :) Det är så svårt att veta hur man ska göra tycker jag. Tack för att du kommenterade Hanna!
Kramar!
Johanna Frisk

Kommentera

Publiceras ej