Alldeles perfekt!

0kommentarer

Åh vilken underbar dag det har varit!

Det började med att vi försov oss en
smula och gick upp 30 min innan vi skulle åka.
Men vadå tänker ni säkert nu, 30 min kan man ju bli klar på.
Självklart kan man det säger jag då! Men.
Att få klar en liten bebis är inte lika lätt kan jag säga! Det ska ammas, byta blöja, ta av pyjamas, välja kläder, ta på alla kläder, ta på overall och trixa med bilstol. Jag hann i alla fall få i mig lite frukt som frukost som blev över då Tilda var här. Tur att jag hade kupévärmaren igång så jag slapp skrapa rutorna på bilen.
Babysången var mysig och efteråt tog jag en promenad så Vilja fick sova en sväng innan babymassagen. Hämtade en fin bebis klänning jag köpt genom Facebook och fick med två fina bodys på köpet. Super snällt!
Massagen gick bra och vi i mammagruppen bestämde att vi skulle ta en frukost någon dag men vi skulle kolla nästa gång när alla kan.
Sen blev det en härlig långpromenad med Lina. Djulörundan med strålande solsken! (Åh vad jag saknat den promenad rundan!!) Blev även bjuden på chokladtårta med tryffel (som var gudomligt god!) och latte efter promenaden.

Nu har fröken här precis somnat i sin säng. Hon har varit igång från kl 15 med bara två-tre korta sovstunder på typ 10 min var, i vanliga fall så brukar hon orka vara vaken två timmar i sträck och sen sova i typ 1-2 timmar. Men inte idag tydligen. Mycket nya intryck tror jag. I alla fall så var hon riktigt övertrött.

Nu ska jag snart sova och imorgon ska jag försöka röja upp lite här hemma. Det ser ut som ett mindre bombnedslag. I alla fall i sovrummet och köket. Ska komma ihåg att byta sängkläder också.

God natt.

Kommentera

Publiceras ej