Nattugglan

0kommentarer

I vanliga fall så är jag rätt så trött på kvällarna, ja, morgnarna också, men ibland så är jag verkligen en liten nattuggla! I alla fall när det gäller städning. Gillar nämligen att städa på kvällarna.
Jag har precis lagt mig i våran säng med nytvättade sängkläder, så skönt! Jag la Vilja för natten vid kl 22 sen satte jag igång med att städa för fullt där nere. Eller städa och städa, plocka. Plocka undan allt skit och lägga sakerna där dem ska vara.
Jag är totalt hopplös på att plocka undan efter mig och ofta kan man se exakt vart jag har varit.
Har jag målat mina naglar vid soffan, ja då står nagellacket kvar där en vecka eller har jag pysslat vid matbordet så ligger det alltid kvar något. Ja ni fattar. Hopplöst!
Jag har dock blivit liite bättre (mamma och pappa, få ingen chock!) med att plocka bort glas efter mig. Jag dricker gärna vatten och tar då med mig glaset dit jag är och lämna(de)r det sedan där. Gärna med lite vatten i så någon kan sparka omkull det. Vilket har hänt allt för många gånger.
Men nu har jag alltså slutat med detta helt! Jocke är så lättad, haha!
Tillbaka till nuet.
Jag har alltså plockat undan allt där nere och även dammat allt så nu är det bara damsugning och moppning kvar, men det tar jag imorgon.
Åh, jag mår så bra när det är städat hemma och det känns så skönt att komma hem då.
Det är ju fortfarande en hel del saker där nere som ska vara i badrummet egentligen, men nu när vi inte har något så får sakerna stå lite överallt.

Jocke har åkt iväg för att jobba då han jobbar natt denna vecka, och jag ska vänta på att Vilja ska vakna här så hon får mat, hör att hon är på gång.
Sen ska jag sova.
Imorgon ska hela familjen på babysim, mysigt!

God natt alla fina!

Kommentera

Publiceras ej