Utmaning

3kommentarer

Jag blev utmanad av Jill att skriva 8 sanningar om mig själv. 

Så här har ni dem: 

1 Jag har dyslexi och är rädd att skriva fel och stava tokigt. Läser alltid igenom några extra gånger och googlar det jag inte kan stava till. Jocke får ofta frågor om hur saker och ting stavas. 

Här är några ord som jag vill stava såhär:

Kännslor

Välkommna 

Kännda 

Endå  

Imellan 

Dyselexi  

Glömm 

Glömmde  

2 Jag hat alltid velat ha barn väldigt tidigt och har aldrig haft jobb karriär som mål utan karriär i familj som mål.

3 Jag älskar att göra listor och gör det över nästan allt. När jag ska städa så skriver jag ner allt som måste göras och bockar av sakerna vartefter. Ska jag handla mat så skriver jag ner allt först, sen så delar jag in allt i den ordningen man hämtar sakerna på. Om jag skriver fel eller kommer på en sak som skulle varit med på listan så skriver jag helst om den. Oftast får jag skriva om två tre gånger. 

4 Jag äter nästan aldrig kanterna på rostat bröd, jag tycker inte alls om dem och tar alltid bort dem. Mackan får inte heller vara så varm så att smöret smälter, så brukar oftast luta den mot något så den svalnar lite innan. Ligger den på tallriken och svalnar så blir det blött under. Och så ska det inte vara!

5 Nu härmar jag dig lite Jill

Jag har flyttat 12 gånger i hela mitt liv varav dem senaste 12 åren så har jag flyttat 10 gånger. 

6 Jag har otroligt svårt för offentliga toaletter (inte hemma hos folk) och tycker det är så äckligt även fast den kan se hur ren som helst ut. Tar helst inte i dörrhandtaget utan öppnar det ofta med armbågen eller med ett papper i handen och känner mig nästan lite äcklig efter ett besök på en offentlig toalett. 

7 Jag klagar väldigt ofta på andra när jag kör bil. T.ex. om någon går ut framför bilen eller om någon kör lite för sakta så kan jag bara inte låta bli att påpeka hur knäppa dem är och att dem är rent ut sagt dumma i huvudet. Synd men sant. (Har dock lovar Jocke att  bättra mig)

8 Innan jag träffade Jocke så ville jag inte gifta mig eller förlova mig. Har aldrig drömt om hur mitt bröllop ska vara utan det är dem senaste två, tre åren som jag börjat fundera på bröllop och hur jag vill att det ska vara, vart jag vill gifta mig, vilken klänning och vilken bukett jag vill ha. Känn ingen press Jocke. 

3 kommentarer

Annika

01 Apr 2013 10:37

Du är älskad fast du är lite småknäpp Vava <3

Svar: Aw, tack mamma! <3
Johanna Frisk

Jill

01 Apr 2013 12:30

Haha men det är helt sjukt det där med alla flyttarna? Man blir ju galen av mindre... Och jag är också en listskrivare :)

Svar: Haha, ja verkligen!! Efter ett år i en ny lägenhet så kryper det i kroppen på mig för att jag vill ha förändring och flytta. Haha, får det här också men försöker fixa ordning saker här hemma istället. Listor är ju det bästa!
Johanna Frisk

Sandra

02 Apr 2013 22:16

Härligt att du bjuder på dig själv och vågar skriva dina "brister". Hade inte kunnat gissa på att du har dyslexi. Läste inlägget ovanför och känner igen mig, när Lea var liten och började sova hela nätterna var det jag som inte kunde sova istället;)

Svar: Haha, tack så mycket! Ja det är jätte konstigt att man vaknar så. Det känns så fel på något vis. Jag läste att det är en liten lillebror som gömmer sig i magen, så kul! :)
Johanna Frisk

Kommentera

Publiceras ej