Önskelista

1kommentarer

Har fått önskan om ett inlägg där jag ska skriva vad Vilja önskar sig på namngivelsen, jag har hjälpt henne lite på traven och gissat vad hon menar med "dadada". 
 
Jag är medveten om att hon säkert kommer att få dem klassiska sparbössorna, skedar och ramar men har tänkt lite att leksaker, saker till hennes rum och bra-att-ha saker skulle uppskattas mycket av oss.
MEN ett halsband eller armband (som man kanske kan köpa berlocker till senare) som många får, skulle vara kul. Det är ju något som hon har med sig genom hela livet sen.
 
 
Stolen är från Åhlens.
Födelsedagståg från Jabadabado som vi kan använda varje gång hon fyller år. Dem finns ibland i BOKIA affärer.
En liten postlåda från Bruka design som jag tror Ninas kammare har.
Fina tavlor eller affischer, denna är från Brokiga och är så himla fin.
Burkar att ha leksaker i. Vi har en gul med moln på, mellan storleken. Dessa är från Färg och Form och finns på dem flesta babyproffsen butiker. 
 
 
 
Ett par riktiga lära gå skor som är stabila och rejäla. Dessa är från Kavat och ska vara riktigt bra för små bebeisfötter. Dem finns på många skobutiker men även på lindex hemsida. Jag tror att storleken 18 eller 19 skulle passa bra. Även sommarskor som hon inte har, hon kommer nog inte kunna gå i sommar men säkert vilja knata runt med hjälp av våra händer. Kläder i storlek 74 och uppåt. 
 
Leksaker! Nog för att hon har leksaker men vi märker att hon börjar vilja ha lite kluriga saker. Som sorteringslådor och dragleksaker
Även en lära gå vagn kan ju vara bra att ha. Sparbössorna är i trä och är väldigt fina jämfört med dem klassiska och rätt så tråkiga, men det finns även sparbössor med grisar med små kronor på huvudet. 
Plåtbilen är från Jabadabado och är så himla fin! Jag vet att dem även har funnits på leksaksboden i stan så dem finns säkert i andra leksaksaffärer också.  
 
Det är så svårt att veta vad man ska svara när alla frågar. Men nu har jag samlat ihop så mycket jag kan och hoppas att det kan hjälpa lite. 

1 kommentarer

Agnes

20 May 2013 06:21

Jag tyckte att skorna var helt underbart söta! :D

Kommentera

Publiceras ej