Såå bitter!

0kommentarer

Eftersom jag ammar (jag helammar fortfarande) så dricker jag en hel del vatten och blir som törstigast på kvällarna och nätterna (vet inte varför?!). Som i sin tur gör att jag behöver gå på toaletten minst en gång per två. Oftast tre eller fyra. Då behöver jag springa ner och jag börjar bli fruktansvärt trött på det!! Oftast så går jag innan jag ammar och då ligger Vilja ibland och är ledsen och istället för att få det gjort super snabbt så tar det ju sådan tid.
Nu tänker ju säkert ni "lilla vän, har du inga andra bekymmer som är värre" och det kan jag säga att jodå det har jag!
Det är jobbigare att duscha(!!).

Varje gång blir det ett sådant projekt, det är inte bara att ta en snabb liten dusch medan Vilja ligger på en filt och leker eller på morgonen då jag förr kunde smita in och duscha på två minuter medan hon ligger i sin säng och leker. Utan man ska ner i källaren bland spindlar och skit. Blä. Det är så trångt också! Alltså själva duschutrymmet. Det är bra mycket mindre än en standard dusch, sen kanske man ska lägga till att vi har tryckt in den i ett litet hörn och därför förlorat några (livsviktiga?) centimetrar. Jag kan visa en bild om ni vill.

Jag tror att det jag försöker få fram är att - fy farao in i bomben vad det ska bli skönt när man kan kissa och duscha här uppe igen!! Jag känner redan utav bara tanken att jag kommer att gå som på moln i nästan exakt en månad.

Ni får ta att jag är lite (mycket) bitter. Jag har fått tillbaka "ni vet vad" som inte varit och hälsat på på ungefär 1 1/2 år. och mitt humör är inte att leka med. Usch.
Nu ska jag somna om. Första kissen och amningen för natten är avklarad.

Kommentera

Publiceras ej