Macaroner

0kommentarer

Förra veckan provade jag att göra macaroner för första gången. Resultatet blev över förväntan! Har aldrig ätit det förut så vet inte hur bra dem var jämfört med andra. Men Tilda som jobbar på fik sa att dem var bra mycket bättre än deras, bra betyg! 
Danne och Martin var här en sväng i lördags och då försvann minst 8 st, alla ätna av Martin och Jocke, haha! 

Nästa försök kommer säkert inte bli lika bra men övning ger färdighet! Nu hade jag gjort naturella "skal" med rosa karamellfärg och Nutella fyllning. 




Letade runt tills jag hittade ett recept från en blogg som verkade vara bra, jag tar oftast recept från bloggar. Tycker det är lättare att förstå hur man ska göra då och om dem har kommit fram till något som fungerar bättre/sämre. Hittade även ett videoklipp av en känd bagare där han visar alla sina tips, extremt bra! 

Nu finns det en macaron kvar, den ska jag njuta av ikväll när Jocke åker till jobbet! Nu ska vi försöka ta oss ut på en promenad här, fint väder idag igen! 

Kommentera

Publiceras ej